Jeroen en Mirella goes Filipino - Reisverslag uit Mindoro, Filipijnen van Jeroen en Mirella Rosmalen - WaarBenJij.nu Jeroen en Mirella goes Filipino - Reisverslag uit Mindoro, Filipijnen van Jeroen en Mirella Rosmalen - WaarBenJij.nu

Jeroen en Mirella goes Filipino

Door: Jeroen en Mirella

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Mirella

04 November 2014 | Filipijnen, Mindoro

Zo...na een lange vlucht zijn we dan eindelijk aangekomen in Manila.!!
De vlucht van Amsterdam in een A 380 is een geweldige ervaring en door vooraf de stoelen
te reserveren zaten we dus voor de komende 7 uur helemaal top.
Beenruimte voor ons in over vloed en ja hoor de catering weer geweldig.
Van Dubai gingen we met een maatje kleiner verder en toch maar moeten gaan slapen omdat het zoooo ontzettend lang ging duren.
Maar ge moet er wat voor over hebben maar dan hedde ok wa zeg.!
Hop hop geland en in de taxi naar ons eerste verblijf...jesus wat een chaos hier op straat.!
Hier kruist werkelijk alles alles tegelijk en toeteren is schijnbaar een verplichting.
Yep we zijn duidelijk in Manila een stad van een slordige 22 miljoen mensen en die moeten zich nu eenmaal verplaatsen met alles waar wielen onder zitten.
Maar goed na een klein uurtje taxi (omdat de chaffeur het dus echt niet wist) in een donkere straat aangekomen (ha Mirella wist beter de weg dan de chauffeur)
Hebben we hier nu echt geboekt?? Ziet er niet echt uitnodigend uit deze straat mmm.
Al binnen werden onze rugzakken gedragen door de security jongen van een jaar of 16 meende we die uitgerust was met een bewapening waar zelfs Rambo jalours op zou worden.Yepa kan schijnbaar hier.
De volgende ochtend de rugzak gepakt en naar het volgende hotel gelopen (met verkoelende stops)
Heerlijk hotel binnen de intramouros de oude binnenstad van Manila waar je je echt koning voelt.! Tjonge het services nivo is toch wel heel hoog hier.!
Ze rennen zelfs letterlijk voor je en de yess sir en yess moms zijn niet te tellen..haha heerlijk.
Hier de binnenstad verkend met een Segway en natuurlijk ook daarbuiten centrum Manila waar je jong en oud ziet leven,eten en slapen tussen de (letterlijk) ratten, golfplaten hutjes.Deze wisselen zich af met oude spaanse gebouwen uit de roemruchte tijd waar de Filipinos onder geleden hebben.
Ook zijn wij een beziens waardigheid op zich en iedereen staart je aan,wil je een hand geven.Ha zelfs gezien dat er foto's van ons gemaakt werden.!
Op naar Mindoro een eiland onder Manila met luxe bus (WIFI onboard) een twee uur rijden en dan een 2 uur met de boot.
Rust rust rust daar aangekomen.. een geweldig mooi wit strand en even 3 daagjes relaxen.!
Het eten is hier goed en het kost hier bijna niets en goedkoper dan Thailand vinden we.
Voor de thuisblijvers:een biertje kost hier een 70 peso wat omgerekend is een 1,12 op het strand in het hotel. Dus goed te doen hier net als een bord eten een 3 euro.
Ook vandaag heeft Jeroen een nieuwe halsketting gescoord na een uurtje onderhandelen. Ha een hele kluif maar dat vertellen we nog wel hihi.
Morgen naar de watervallen toe en rit maken met een waterbuffel.
We hebben de hele dag een gids die ons hier rond crost dus dat gaat goedkomen.!
Verder kijken niet te ver vooruit maar weten wel dat we nu niet meer naar het zuiden gaan trekken helaas omdat de reistijden met bus en boot ons te veel tijd gaan kosten.
De infrastructuur is hier nog niet geweldig dus gaan we donderdag de rit weer terugmaken naar Manila en dan hop hop met het vliegtuig naar Palawan island.
Al met al het is hier echt geweldig en vooral de vele gesprekken met de locals die allemaal erg vriendelijk en behulpzaam zijn.
Zo nu maar weer een fruitcocktail voor ons wat die hebben we weer verdiend :-)