Bye bye Bangkok baby.! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Jeroen en Mirella Rosmalen - WaarBenJij.nu Bye bye Bangkok baby.! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Jeroen en Mirella Rosmalen - WaarBenJij.nu

Bye bye Bangkok baby.!

Door: Jeroen en Mirella

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Mirella

01 November 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Tjonge jonge wat een indruk heeft Bangkok ons achtergelaten...
Als rokers voelen we ons niet prettig om een sigi op te steken op straat.! Waar laat je in hemelsnaam je peuk als ie op is.!
Nergens een peuk op straat te bekennen met 10 miljoen mensen..tja...
En dan hebben we het nog niet over de enorme verkeerschaos die toch ergens gecontroleerd verloopt.!
In 4 dagen geen ambulance gezien,geen politie gehoord en mensen die die niet toeteren int verkeer.!
Kunnen wij haastige Nederlanders nog wel wat van leren zeg.! Wat een geduld da voluk.
Ook de ontelbare eetkraampjes en mensen die ook maar iets kunnen koken maken indruk.!
Tel daar de gezelligheid,de uitermate vriendelijkheid, het pingelen en natuurlijk het lekkere eten en drinken bij op,ook al werd ons afgeraden om aan kraampjes te eten (wat we toch gedaan) en het smaakte GOED Joehoe nergens last van!

Maar toch na 4 dagen is het bye bye Bangkok baby… voorzien van een dikke laag uitlaatgassen op onze huid en een mega ervaring rijker……

Hoera.!!! we gaan op de bonnefooi naar Namtok.!
Heerlijk vroeg uit de veren en dan ff een taxi scoren en gaan met die kiwi.!!
BAM tuurlijk is er al een dikke file om half 7 want deze stad slaapt niet..
Maar al met al aangekomen op een peronnetje en ons ontbijt was een sate met witte rijst.!(brood kennen ze niet he)
Na een 200 bath (5 euries) lichter te zijn vertrekt na vertraging onze trein richting Namtok….
Een leger aan uniformen hebben gezorgd dat we heerlijk van onze reis konden genieten.!!
Na een treinreis van 5 uur over de River kwai aangekomen in Namtok.!
Wat een geweldige reis en dan hebben we het nog niet over de geweldige verse catering in onze trein.!
NS….leer hier maar eens iets van…
Adembenemend is de gehele tocht met een trein die elk moment uit elkaar kan vallen.
Herrie,vriendelijke mensen en veel takken die naar binnen vliegen.. tis net een film..Maar het is iets dat ons lang zal heugen.WOW.

Zweterig en moe eindelijk beland op het einde van de rails nabij Birma.. in een super bungalow, voorzien van alles. De wandelschoenen aangetrokken en richting de watervallen gesloft. Heerlijk gezwommen in het koele bergwater..wat een verademing.
Hier gaan we lekker bijkomen en kijken we wat onze volgende bestemming gaat worden..
Planning is 2 nachten hier,en dan weer terug naar Bangkok?? Of toch naar het noorden Chang mai..??
Heerlijk slapen nu na een geweldige dag…Thats all for now… weltrusten folks! xx

• 01 November 2013 - 17:26

Antoinette Van Rosmalen Jansen:

OCH, OCH, WAT MAKEN JULLIE LEUKE DINGEN MEE. ONGETWIJFELD ALLEMAAL HEEEEEL INDRUKWEKKEND!!! GENIET ER VAN. WE LEZEN WEL WAAR JULLIE KOMENDE TIJD OP AF GAAN. XX

• 02 November 2013 - 17:49

Liannevanrosmalen :

Hey wereldreizigers, spannend om jullie zo op de voet te volgen!! Jullie doen zoveel indrukken op!!! Geweldig!! Zelfs pa en ma volgen jullie op de iPad haha. Geniet ervan, groetjes

Tags: Namtok