El nido - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Jeroen en Mirella Rosmalen - WaarBenJij.nu El nido - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Jeroen en Mirella Rosmalen - WaarBenJij.nu

El nido

Door: Jeroen en Mirella

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Mirella

19 November 2014 | Filipijnen, El Nido

Onze reis naar Roxas was een stukje beter als naar Port Barton.
Geen 4x4 rijden deze keer maar wel weer door elkaar geschud.
Na een uurtje of 4 later checkte we weer in ons nieuwe onderkomen Artisan dat gerund werd door een aardig vrouwtje dat eigenlijk in Hongkong woonde maar hier op Palawan wat huizen heeft.
Het is een hier een slapend stadje dat alleen maar door reizigers(als die er zijn) gebruikt word voor de doorreis naar El nido de topbestemming van Palawan.
Zo dan nu maar eens de jacht openen naar geld want dat is de reden dat we hier in Roxas zijn.
Al kuierend door de straten van Roxas wanen we ons Koning Willem en Konigin Maxima.!
Zwaaiend en met een horde kinderen achter ons aan zijn we op zoek naar een pinautomaat..Tjonge jonge wat worden we bekeken en gegroet.!!
Nou na de enigste 2 banken te hebben bezocht is het antwoord telkens sorry we accepteren jullie bank niet.pfffff.
Dit betekent weer een busrit van 3 uur naar Puerto princessa om even te gaan pinnen.
In Puerto aangekomen hebben we besloten om maar weer hetzelfde bed en breakfast hotel te nemen voor 3 nachten om lekker te luieren en wat dingen te gaan zien.
ZO eerst maar eens flink gaan pinnen dat we dat in ieder geval maar vast gehad hebben.!!
In Puerto hebben we de citytour gedaan per trycicle waar we voor een euro of 12 voor 5 uur door puerto gecrost worden.!
Eerst naar de vlindertuin waar we van allerlei soorten grote vlinders zijn en waar ook schorpioenen zitten en onze durfal Mirella er zelfs een op haar hand gezet krijgt…slik.
Jeroen besluit om toch maar te blijven filmen want dat moet ook iemand doen he hahaha.
Verder hebben we ook het krokodillen reservaat bezocht en ja hoor hier ook een krokdilleke van een anderhalve meter vast gehouden waar Jeroentje ook niet omheen kon haha.
Nou naar een heerlijke 3 relaxte dagen is het dan tijd geworden voor de rit naar El nido (betekent Het nest) Hier zullen we de rest van de vakantie gaan verblijven en we hopen dat het zo geweldig is als men zegt.
We besluiten om met een minivan te gaan omdat deze er maar 6 uur over doet en redelijk comfortabel is.
Zo en het startschot klinkt en de chauffeur zet het me toch op een rijden joh.!
Al toeterend probeert de beste chauffeur alles van de weg te drukken en het lijkt erop dat we meedoen aan een heuse tijdrit.!
Binnenbochten hard remmen het is een waar parcours voor de komende 6 uur poeh poeh.
Maar dan na eindelijk na 6 uur is het resultaat er dan ook echt.!
Zooooo het is waar El nido is een echte parel zeg.!
Hier gaan we dan ook maar eens lekker genieten van wat je allemaal kunt ondernemen hier.
Hier liggen de parelwitte stranden en azuur blauwe baaien voor het oprapen.WoW.!
We hebben een leuk huisje waar Jeroen gepingeld heeft over de prijs en we voor een 20 euro zullen verblijven.TOP.
Voor de begrippen hier veel toeristen (blanke mensen) en heerlijk relaxt tussen de locals en adembenemende stranden en blauw water..yessss
Zo luitjes de plicht roept en we gaan even heerlijk plonzen en ja misschien met een biertje dr bij.!
Groetjes van ons.